Wanneer er geen remedie is voor de altijd aanwezige rugpijn.


Je hebt alle artsen en specialisten gezien, je hebt alle testen gehad en op het einde ontdekte je dat je pijn chronisch is. EndFragment

Voor velen is dit een ongelukkige realiteit dankzij omstandigheden die niet gemakkelijk kunnen worden genezen of behandeld, zoals onder anderen degeneratieve schijfziekte, spinale stenose, spondylolisthesis, maar ook fibromyalgie en a-symptomatische klachten. Dit soort pijn volgt vaak een patroon van ongemak op laag niveau met tussenpozen van meer intense pijn.

Leven met pijn, dag-in en dag-uit is vermoeiend en frustrerend. Maar u kunt de ernst van uw pijn beperken en het effect dat het op u heeft - met de volgende 2 strategieën:

1. Word een expert in pijn management.

Onthoud altijd dat pijnbestrijdingstechnieken niet voor iedereen werkt. Met dit in gedachten kunt u open staan ​​voor het proberen van nieuwe methodes en technieken.

Door uw pijn op een verdraaglijk niveau te houden, zal het u helpen actief te blijven, wat uw chronische pijn zal verminderen en ervoor zorgen dat de pijn niet erger wordt.

Gemeenschappelijke aanvaarde pijn management technieken omvatten:

  • koude therapie

  • warmte therapie

  • voorgeschreven en vrij verkrijgbare pijnstillers

  • steroide injecties

  • massage therapie

Sommige mensen hebben veel baat bij alternatieve behandelingen, zoals onder meer chiropractische zorg, acupunctuur of massage therapie.

Om uit te vinden naar wat het beste bij U past, is het verstandig, na overleg met huisarts of specialist, verschillende combinaties van pijnbestrijdingstechnieken te proberen.

Maar wees geduldig, want het kan enkele maanden duren voordat je de juiste combinatie van behandelingen vindt.

2. Oefenen met inbeeldingstechnieken.

Bij het behandelen van uw chronische pijn is het belangrijk om de krachtige rol die je geest kan spelen bij het verminderen van je beleving van je chronische pijn, te herinneren.

Met name kunnen "inbeeldingstechnieken" u in enkele minuten zinvolle verlichting opleveren. Geïnteresseerd? U kunt beginnen met het proberen van de achteruitgangs- en / of vooruitgangs- techniek.

Hier is hoe u het kunt doen:

  • Het is vaak handig om inbeeldingstechnieken in een stille, donkere kamer te oefenen.

  • U kunt beginnen met het voorstellen van een tijd in uw verleden dat u vrij was van pijn.

  • Een andere optie is om een ​​tijd in de toekomst voor te stellen wanneer je van je chronische pijn af zou zijn.

  • Nadat het beeld stevig in je gedachten zit, kun je jezelf voorhouden dat deze inbeelding waar is.

Een groot voordeel van inbeeldingstechnieken is dat u het kunt oefenen waar en hoe vaak u wilt.

Het kost u nauwelijks energie om uit te voeren en geeft u het gevoel dat u positief aan uw chronische pijn aan het werk bent. Dit kan u een gevoel van controle over uw eigen lichaam geven die niet beschikbaar is bij veel andere soorten chronische pijnbehandelingen.

Wanhoop niet, als de bovenstaande 2 strategieën u niet helpen om uw chronische pijn te verminderen. In plaats daarvan, vraag dan uw arts om een ​​verwijzing naar een pijnspecialist om andere mogelijke opties voor chronische pijnverlichting te bespreken.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square